Memorial Tour

Chauffeurs Vereniging Reusel, Heemkunde Werkgroep Reusel en Museum “De bewogen jaren” organiseren op zaterdag 5 oktober 2019 een Memorial Tour.

Op 3 oktober 1944 werd Reusel bevrijd door de 53rd Welch Division. Hevige gevechten teisterden Reusel in de laatste oorlogsfase, met een bijna volledig plat geschoten en uitgebrand centrum als gevolg. Naar aanleiding van de Bevrijding 75 Jaar geleden gaan we samen met de vele overgekomen Engelse nabestaanden een eretour voor de bevrijders en gesneuvelde brengen.

De bedoeling is dat we met zoveel mogelijk verlichte en/of versierde legervoertuigen gaan rijden. Ook is het mogelijk voor gewone vrachtwagens (zonder aanhanger of oplegger) deel te nemen, wel moeten deze zeker extra verlichting en het thema bevrijding uitbrengen. Vertrek punt zal zijn op de ventweg nabij Restaurant Feestzaal ”De Wekker” waarna we om ± 20:30 gaan rijden. De tocht met een lengte van 2,5 km zal in colonne worden verreden.

Voor meer informatie over andere evenementen dit weekend kunt een kijkje nemen op de site van Heemkunde Werkgroep Reusel: heemkundereusel.nl/reusel-75-jaar-bevrijd