Veiligheidsdag

30e   Veiligheidsdag  – zaterdag 15 juni 2024

Sinds 1993 organiseert Chauffeurs Vereniging Reusel jaarlijks op de derde zaterdag van juni een Veiligheidsdag voor de groepen 8 van de basisscholen in de gemeente Reusel – De Mierden. Het doel van deze dag is om de kinderen, die na de grote vakantie naar de middelbare school gaan en hiervoor dagelijks naar Bladel zullen fietsen, te wijzen op de gevaren waar ze mee te maken kunnen krijgen en aan te geven hoe ze hier het beste mee om kunnen gaan.

De dag is verdeeld in 6 blokken van één uur waarbij elk blok een eigen activiteit heeft. Een belangrijk speerpunt is de kinderen bekend te maken met de dode hoek en hoe hier mee om te gaan. Dit aspect komt in meerdere blokken terug. Een heuse rit met een vrachtwagen laat de kinderen ervaren waar een chauffeur dagelijks mee te maken heeft om zodoende meer begrip voor elkaar te krijgen. Tevens wordt aan deze dag medewerking verleend door politie, brandweer, ambulance, Lotus-team, EHBO en vele andere vrijwilligers. De dag wordt voor de kinderen volledig verzorgt en is kosteloos. Kinderen uit de groepen 8 worden door het jaar heen enkele keren geïnformeerd over deze dag en krijgen tijdig een formulier om zich op te geven. Hoe groter de opkomst, des te veiliger onze gemeente wordt! Eventuele vragen kunt u stellen via: veiligheidsdag@hotmail.com.

Ik wil me aanmelden voor de Veiligheidsdag

School (Verplicht)

Naam andere school indien uw kind in Reusel - De Mierden woont, maar op een school zit buiten Reusel - De Mierden

Onderstaande graag alleen invullen als u als ouder/verzorger graag wil meehelpen als groepsbegeleider