Wandel en fietstocht

Chauffeurs Vereniging Reusel organiseert op 1 april (tweede paasdag) een wandel en fietstocht. Er is keuze uit een wandeltocht van 6 km of 13 km en een fietstocht van 21 km. Er kan gestart worden tussen 8.30 en 10.30 uur vanaf Outdoor Park Reusel aan de Burgemeester Willekenslaan 5 in Reusel en het inschrijfgeld is €5,- per persoon. Op ongeveer de helft van de wandelroutes is een tussenstop waar koffie en thee verkrijgbaar is. De fietsroute komt pas later langs deze tussenstop. Na afloop krijgen de deelnemers een broodje worst aangeboden.

De opbrengst van deze wandeltocht zal gebruikt worden voor het organiseren van onze Veiligheidsdag, welke we elk jaar op de derde zaterdag in juni gratis organiseren voor de schoolverlaters van de groepen 8 uit de gemeente Reusel – De Mierden. Het doel van deze Veiligheidsdag is om de kinderen, die na de grote vakantie naar de middelbare school gaan en hiervoor dagelijks naar Bladel zullen fietsen, te wijzen op de gevaren waar ze mee te maken kunnen krijgen en aan te geven hoe ze hier het beste mee om kunnen gaan. Een belangrijk speerpunt is de kinderen bekend te maken met de dode hoek van de vrachtwagen en hoe hiermee om te gaan. Een heuse rit met een vrachtwagen laat de kinderen ervaren waar een chauffeur dagelijks mee te maken heeft om zodoende meer begrip voor elkaar te krijgen. Tevens wordt aan deze dag medewerking verleend door politie, brandweer, ambulance, Lotus-team, EHBO en vele andere vrijwilligers.